Sidor

fredag, september 30, 2011

Ömma händer

Sedan en tid tillbaka har jag velat lära mig spela djembe och nu fick jag plötsligt möjlighet när det dök upp en tvådagars djembekurs i församlingen här på bakgården. Det har varit enormt kul och nya rytmer har tagit boning i mitt huvud och i min kropp. Jag märkte idag när jag satt och åt att jag tuggade i takt med en rytm. Skrämmande. Man får också ömma och svullna händer av spelandet. Jag hade tagit av mig ringarna när vi spelade och nu sex timmar efteråt vill jag ännu inte sätta på mig dem tillbaka. Men jag fick mersmak och hoppas att jag ska få utveckla mitt spelande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jee, va kul att hör att du har fått vara på djembekurs! :) /Melinda

Anonym sa...

I leave a response whenever I like a post on a blog or I have something to add to
the discussion. It is caused by the fire communicated in the post I browsed.

And after this article "�mma h�nder". I was actually moved enough to post a thought :
-P I actually do have a couple of questions for you if
you do not mind. Could it be just me or do a few
of these comments appear like written by brain dead
folks? :-P And, if you are posting at other social sites, I would like to keep up with you.
Could you make a list every one of your shared sites
like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?
My page - rid acne scars