Sidor

onsdag, juli 11, 2012

Bland böckerna kan ni hitta mig


Biblioteksjobbet har nu pågått 1½ vecka och jag stortrivs. Högen av lånade böcker växer sig större. Vid ett vanligt besök på biblioteket hinner man inte märka allt vad stället har att erbjuda, men när jag nu har förmånen att spendera flera timmar om dagen på bibban så hinner jag hitta många pärlor. Och pärlorna finns även om det är ett mindre bibliotek. Hur många pärlor månne det finns på ett bibliotek i en storstad?

Jag har märkt att det är en rikedom att ha bibliotekskort till biblioteken i den stad/by man bor i. Därför har jag hittills fått skaffa bibliotekskort på tre olika orter. Eftersom mamma har bibliotekskort ännu till en till stad har jag alltså möjlighet att låna böcker från fyra orter.

Nu är det ju inte så att jag alltid har såhär många böcker hemma. Nästan 2/3 av dessa böcker hör till graduskrivandet. Resten har jag lånat för skojs skull. Romaner, tyskspråkiga böcker, kokböcker, löpningsböcker, inredningsböcker, arktitekturböcker, äktenskapsböcker osv.

Om du funderar vad du ska göra i sommar, så besök ett bibliotek!

Inga kommentarer: