Sidor

tisdag, juli 10, 2012

Tandskydd

Min man får nu börja sova bredvid en riktig
skönhet med rosa tänder.
Redan förra hösten var det tänkt att jag skulle beställa tid hos tandläkaren för att ställa i ordning en bettskena åt mig. Till följd av att jag gnisslar eller biter ihop tänderna på nätterna har tänderna slitits en del, och käken knakar när jag öppnar den. Av olika orsaker blev tandläkarbesöken av varken på hösten eller på våren.

Av en slump fick jag nu höra att man också kan använda tandskydd, som t.ex. ishockeyspelare använder. Fördelarna är att tandskyddet är betydligt billigare (6,90 euro mot 100+ euro) och att det går betydligt snabbare att skaffa dem; istället för några tandläkarbesök räcker det med att besöka en sportaffär.

Nackdelarna vet jag inte ännu.

Det är inte otänkbart att jag skaffar bettskena längre fram i tiden. Men 6,90-eurosmetoden är definitivt värd ett försök.

Inga kommentarer: