Sidor

torsdag, februari 13, 2014

Hur Sofie kom över rädslan att svälja tabletter

Det här med att svälja (stora) tabletter är något jag haft obehag för så länge jag kan minnas. Så nu ska jag förklara hur jag kom över den rädslan. (Eller i alla fall hur jag blev mer modig.) Jag låg utmattad på förlossningssängen efter att lillpojken blivit född. Man förde in en bricka med mat, och där låg två tabletter. Jag såg på dem och blev genast modlös, sade till Anders något i stil med att "hur ska jag få ner dessa?". Men då insåg jag: Jag har nyss fött ett barn! Nog ska jag få i mig tabletterna! Och dit slank de. Efter förlossningen har jag fått öva mig flera gånger på att få ner tabletterna.

Och ja, om någon har missat, så har vi alltså fått en son! Jag återkommer med mer information snart.

4 kommentarer:

Bibbi sa...

Fantastisk kontrastskillnad i blogginlägget. Nästan så man får upfattningen att tablettsväljande är jobbigare än att föda barn :)
Kram till er alla :D

Sofie sa...

;) Kram till dig med! Vi "försvann" så där plötsligt från det sociala Tammerforslivet, men förhoppningsvis återkommer vi snart!

Emma sa...

Stort grattis till er! :)

Sofie sa...

Tack!! :)