Sidor

tisdag, mars 02, 2010

Hit och dit

Tisdagkväll. Jag kom just från bibel- och bönegruppen. Och jag tycker att jag vill skriva ett blogginlägg.

Rubriken kommer av att jag har en del resande framför mig. Det känns som att jag kommer att befinna mig lite här och där och kommer att fara lite hit och dit inom den närmaste framtiden. På fredagmorgon beger jag mig iväg till Helsingfors med tåget. Där får jag umgås med Hanna i ett dygn. Sedan kommer jag att träffa resten av familjen som råkar vara i Helsingfors just då (syskonen skall på kent-konsert bl.a.) och tillsammans bilar vi upp till Österbotten. Det är längesen hela familjen varit på en så lång bilresa. Jag tror senaste resan var för några år sedan när vi åkte till Piteå och tillbaka på ett dygn. Nåja, hela grejen är alltså att jag får träffa Hanna, jag får trängas i bilen och ha det mysigt med familjen och jag får vara hemma några dagar.

Men ännu är jag ett par dagar i Åbo. Imorgon ska jag skriva en uppsats om en attitydundersökning i språksociologin. Dialektologi och språksociologi verkar vara kurser som intresserar mig! Jag hade turen att hitta ett ganska intressant fall till min undersökningen och läraren lät också intresserad. Så det ska bli intressant att skriva den här uppsatsen.

En vers som kom upp under vår träff med bönegruppen och som får fungera som uppmuntran till alla troende den här dagen/veckan:

"Detta är kärleken till Gud: att vi håller hans bud. Och hans bud är inte tunga." (1 Joh 5:3)

Inga kommentarer: