Sidor

fredag, april 09, 2010

Sånger i sömnen

När jag hör en bra sång på radion som jag vill kunna söka upp senare och lyssna på igen så skriver jag upp sångtiteln på telefonen, så att jag inte ska glömma bort den. Och ifall jag inte vet vad sångtiteln är brukar jag försöka lyssna extra noga till refrängen och försöka luska ut titeln. Huvudsaken är att jag har sparat titeln eller några nyckelord på telefonen så att jag kan söka upp sången senare på youtube t.ex.

Det här gjorde jag också i natt - i sömnen!

Jag blev påmind om händelsen när jag idag på morgonen läste i telefonens påminnelser: "Die Sonne scheint, sonnenstrahl" och jag blev genast pinsamt medveten om vad det var jag hade gjort i natt. Jag hade drömt att jag hörde en bra låt som jag ville minnas. Jag lyssnade till refrängen och lade nyckelorden på minnet. Genast efteråt vaknade jag ur drömmen och var så trött att jag knappt orkade sträcka efter telefonen, men jag gjorde det ändå. Jag hann ändå tänka att det här inte är riktigt klokt, men att jag gör det för säkerhetsskull, för det var ju en så bra sång. Och nu kan jag ju inte annat än att skratta åt händelsen - man är ju inte riktigt klok. Men det måste vara en stark reflex jag har ifall jag t.o.m. gjorde det i det där tillståndet!

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha, kul! :D he er tydligen int bara Johi som har konsti saker för se i sömnen tå ;) /Melinda

Annie sa...

Jaa, allihopa har vi våra knasiga tendenser. :D Tack fö ikveld, å fö deilasi åv nattsagona. Hä vaalt några skrattsalvo! :) Tänk va mytsi som pågar ondi nääträ!

Anonym sa...

Tu drömd om Autobahn hör ja:D Die Sonne scheint mit glitzerstrahl:D HAHAHA :D

Hanna sa...

Haha. Du e nog rolig Sofie :D

Sofie sa...

Haha Anonymous (2), sjunger de faktiskt det!! :D Problemet är bara att det var en kvinna som sjöng och jag tror det där var ungefär den viktigaste frasen i refrängen! Men kul ändå, nog kan jag ju ha blivit påverkad av Autobahn!! :P