Sidor

lördag, oktober 02, 2010

Vardagsbetraktelser

Som jag tidigare nämnt så har jag funderat lite på bloggar, jag har blivit ganska fascinerad av dem. Jag har också funderat lite på olika teman som behandlas, eller olika "temabloggar". Vissa bloggar om mode, inredning, föräldraskap osv. Vilken slags blogg är min blogg? Jag har bloggat ganska länge - sedan 2006 - och jag funderade vad jag velat och vill med min blogg? Jag var i dag inne på bloggen.fi och såg de olika kategorierna som presenteras, det finns t.ex. "Foto & konst", "Sport & fritid", "Resor" osv. När jag funderat kring det här med teman, så känns de för min del för bindande och för begränsande. Jag vill kunna skriva om allt möjligt, om tro, om studier, om språk, om små saker i vardagen, om resor, om nya insikter osv. Jag vill lyfta fram det lilla (och stora?) i vardagen. Så när jag på bloggen.fi kom fram till den sista kategorin så insåg jag att fastän kategorin lät lite trist och intetsägande så var det den kategorin jag tillhör och den som ger mig mest glädje att skriva kring - nämligen Vardagsbetraktelser. Om jag vill skriva om resor kan jag göra det, om jag vill skriva om sport kan jag göra det, om jag vill sätta ut foton kan jag göra det. Att kunna betrakta och/eller beskriva vardagen ger mig glädje och därför vill jag också skriva om det.

Inga kommentarer: