Sidor

torsdag, september 15, 2011

Bröllopet

Fotograf: Tommy Mikkonen.
26 dagar efter att vi gifte oss börjar det bli dags att skriva ett inlägg om den stora dagen. Jag ska inte skriva ett referat, utan istället beskriva några betraktelser jag hade om dagen.

Den största tanken jag hade den där dagen var att allt kändes så osannolikt. Blev man faktiskt gift bara av att gå in och ut ur kyrkan? Det kändes så enkelt att bli gift. Innan hade det känts som något onåbart.

Det var roligt med alla gäster - vänner och släktingar. En del hade man inte sett på flera år. Samtidigt kändes det tråkigt att inte ha möjlighet att ta en ordentlig pratstund med alla.

Det var roligt att få klä upp sig så fint, att få frisyren fixad, att sätta på sig smycken, skorna och klänningen! Jag måste medge att jag var lite nervös när jag sminkade mig, så jag tog det väldigt lugnt, vilket drog ut på tiden. Trots att det var roligt att vara fin vill jag nog inte vara så här fin en dag till. Det var ganska omständigt med toalettbestyr och att hålla koll på släpen!

Fotograf: Tommy Mikkonen.
Innan festen var jag lite eftertänksam - kommer det att bli nåt program på festen? Det visade sig att jag inte hade behövt oroa mig. Och jag njöt av programmet! Det kändes så fint!

Jag hade tidigare på något sätt tänkt att man kommer att njuta allra mest av bröllopstårta och alla godsaker den gången när det är ens eget bröllop. Jag njöt visserligen, men på grund av att jag hade ätit ganska mycket mat bärandes en ganska åtsittande klänning, så fanns det inte mycket rum kvar i magen när det blev tårtdags. Lite synd kanske, men å andra sidan fick vi nog äta dagarna efter också av de samma godsakerna.

Vid dagens slut var jag ganska lättad över att det hela var över. Det hade varit mycket på gång, planering innan, stressigt dagen före, frisyrfixande och påklädnad på själva dagen, sedan fotografering, därefter vigsel och slutligen en flera timmars fest där det gällde att vara skärpt hela tiden. Trots en fin dag och fest var jag ganska trött och det skulle bli skönt att få dra sig undan allmänheten lite.

Fotograf: Tommy Mikkonen

2 kommentarer:

pikkumyy sa...

Det var en mycket fin dag!! Fint brudpar också!! :)

Peter sa...

Låter som en bra dag. Grattis!