Sidor

onsdag, juli 16, 2014

Jo, jag lever fortfarande ...

Ursäkta pausen! Sedan vi flyttade har jag inte hunnit vara mycket på internet. Detta beror dels på att Elias börjat sova kortare stunder (= mindre egentid), dels på att vi nuförtiden enbart har trådlös internetuppkoppling, och vi försöker undvika att använda den alltför mycket i Elias närhet.

Tiden här i Kvevlax har börjat just så bra som jag drömde om. Jag trivs bra i vår rymliga lägenhet. Så skönt att få bo i en radhuslägenhet! Vi har besökt två församlingar här och träffat mycket folk. Jag har t.o.m. träffat andra unga mammor! Vår tid här hittills har varit mycket innehållsrik. Vi har träffat många vänner och släktingar. Så skönt att bo i Österbotten! Det är också ganska smart att bo nära Vasa och riksåttan. Det är nämligen många som har vägarna förbi här. Anders är ledig just nu, vilket gör vardagen lite lättare för mig. 

Sommar är det ju också. Innan det blev bra väder hade ju halva sommaren redan gått, så det känns lite snopet att halva juli redan är förbi. Men jag har fått simma två gånger i sommar, och det är nog en stor lycka!

1 kommentar:

Bibbi sa...

Hurdikurri va fint :)