Sidor

torsdag, januari 12, 2017

Tips: Undervisning om församlingen

När jag i våras tillsammans med tidningen Livets redaktion åkte till Åland för att göra intervjuer, fick jag komma i kontakt med Pingstkyrkan i Mariehamn och pastorn Kenneth Witick och hans fru Elisabeth. Det som de berättade om församlingen där och det jag själv fick en liten inblick i gjorde mig djupt berörd. Jag tänkte att hit borde jag komma tillbaka för att genom undervisning och deltagande låta mig undervisas om församlingsliv.

Nu behöver jag inte åka till Mariehamn heller, för Kenneth har gjort en undervisningsserie om församlingen på Himlen TV7. Det här är någonting jag önskar att varje kristen skulle lyssna på. Själv har jag nu lyssnat klart de fem första avsnitten. 

Här kan ni titta på första avsnittet, och därifrån komma vidare till de andra avsnitten.

Inga kommentarer: