Sidor

fredag, mars 20, 2009

Evangelisera

Idag var det torsdag vilket innebär predikokväll och bibelstudium. Kvällen är alltså indelad i två delar, och när bibelstudiet inleds går en del av församlingen ut på stan för att dela ut flyers och tala med folk. Med andra ord: evangelisera. Idag var jag för första gången med ut på stan och jag fick gå tillsammans med en pojke och en flicka. Jag måste erkänna att jag var lite nervös, men de sade att jag fick vara med och se på hur det går till. Vi fick delat ut några flyers (med flyern kan man bl.a. beställa en bok som man får gratis, och där finns också inbjudan till bibelstudium) och så hade vi ett långt samtal med tre människor. Jag tror det är bra att jag får lära mig att bli mer orädd när det kommer till att tala med okända människor och att tala med människor om tron. Dessutom är det intressant att få tala med människor om tro och genom andras frågor blir man också tvungen att tänka efter. Jag har också ofta den inställningen att det säkert inte är så många som tänker på tro och livets mening, men det finns säkert en del människor som funderar på sådana frågor! Så tänk vad viktigt det är att vi tar upp dessa frågor! (Och ifall de inte från förut tänker på dessa frågor, så är det ju bra om de sku börja att tänka efter.) Nåja, summa sumarum tycker jag det är bra att evangelisera. Men jag har nog en del att lära mig på det här området!

Inga kommentarer: