Sidor

torsdag, mars 15, 2012

Känslan av total ledighet


Har du någon gång varit med om en sån situation där du först under en längre tid haft fullt upp med studier eller arbete för att sedan plötsligt i nästa stund vara helt ledig? I en sån situation kan ledigheten kännas så överväldigande att man börjar göra något väldigt onödigt. Man gör inte de där sakerna som man verkligen längtat efter att få göra, utan man gör något helt utan betydelse. Jag tror min man har varit i en sån situation idag.

Ta en titt på bilden här till höger.

Hans försvar var att man som finländare behöver känna till vad Angry Bird-spelet går ut på.

2 kommentarer:

pikkumyy sa...

Jo, det har jag faktiskt, en gång ;P Det var när jag var på slutspurten med mina studier. Hade massor av tenter, jobbade och skrev gradu. När man har studerat SÅÅÅ förbaskat länge och ALDRIG haft ledigt. Aldrig, aldrig, utan alltid något att göra i studieväg...och plötsligt bli färdig och få pappren i handen. Det är som när det är mycket ljud och plötsligt blir det riktigt tyst. Man hör bara lite hur det tjuter i öronen. Det var en så konstig känsla för mig att jag nästan bara lämnade och sitta ;) Visste helt enkelt inte vad jag skulle göra näst.

Sofie sa...

Det är en skön och förvirrande känsla på samma gång! Jag kan förstå att man upplever den känslan efter att alla studier är slut! Jag tror jag hade en sån känsla förra våren när jag fick sommarlov.