Sidor

söndag, mars 11, 2012

Lite roligare ibland

Vi kan inte skryta med så mycket fritid här i Vasa. Men den här helgen har vi fått göra lite roligare saker än vanligt i alla fall.

I fredags var jag med på Kids action night, en kristen tillställning för barn. Det där skulle jag också ha velat vara med om som barn! Varierande program, sång, lek, undervisning, knytkalas och lekstationer. Underbart. Och kul för mig som fick vara med och umgås med barnen. Jag fick t.o.m. äran att förhöra ett barn på multiplikationstabellen. Jag var väl rätt person på rätt plats, antar jag? ... *harkel* Jag tror jag ska förbereda mig bättre inför nästa gång.

På lördag fick vi umgås med vänner och det blev kvällsmat för 6 personer ute på en pizzarestaurang. Vi satt och svettades i lokalen. De ville väl att vi skulle få en känsla av medelhavsvärmen.

Sedan bar det iväg på bowling. Tack kära vän som bjöd oss alla på turen! Vi ska inte tala om mina poäng, så jag bjuder er på en informativ bild i stället.

Senare på lördagkväll fick vi njuta av att höra Sveriges melodifestivalvinnare på tv. Underbar låt. (Loreen - Euphoria) Melodifestivalen börjar gå mer i min smak.

Det allra bästa med helgen var nog ändå söndagens predikan. Det gick rakt till hjärtat och berörde. Oj, vad jag vill göra mycket mera med mitt liv! Sådana här predikningar borde man höra oftare, de liksom svänger om inriktningen på ens funderingar.

Dagens inlägg är därmed slut, men jag började fundera hur ni ska kunna skilja mellan ironin och allvaret i min text, för jag har på något sätt blandat ihop allt ganska vilt. Jag är ironisk över de små sakerna i livet. Den utsagan kan vara till hjälp vid läsning av dagens inlägg.

Inga kommentarer: