Sidor

måndag, mars 26, 2012

Sommartid

Att vi är på väg mot våren - eller kanske har vi redan vår och är således på väg mot sommaren - har vi vetat redan i några veckor. Och nu ändrades det till sommartid. Jag vill bara meddela: Jag njuter! Arbetsbördan känns lättare och man blir gladare inombords. När jag var yngre och fick frågan om vilken som är min favoritårstid sade jag direkt "sommar och vinter" utan att ens tänka på våren eller hösten. Jag har klassificerat vår och höst som tråkiga. Men nu känner jag något helt annat. På sommaren har man det hela tiden soligt och somrigt, och ifall det regnar så klagar man. Nu på våren får man betrakta varje steg mot sommaren och njuta av den. Som igår när vi övergick till sommartid. Vilken härlig känsla att märka att solen plötsligt var uppe en timme längre på himlen på kvällen!

P.s. Jag har nu av svärmor fått lära mig hur man lägger upp maskor. Jag har som barn nog lärt mig sticka, men inte att lägga upp maskor. Därför har jag inte förrän nu kunnat påbörja något stickningsprojekt. Kanske ska jag börja nu.

Inga kommentarer: