Sidor

fredag, september 19, 2014

En hemmamammas hobbyer del 2

Jag hade tänkt skriva den andra delen i denna serie redan för ett par veckor sedan, och då hade jag något lite mera spännande i tankarna än det som jag nu kommer att skriva om. Jag hade nämligen goda planer för hur jag skulle spendera min tid, men fick se mig besegrad av oroliga nätter. Min favorithobby de senaste två-tre veckorna har varit att sova

Hela sommaren har jag fått sova hyggligt bra. Ungefär sju timmar sammanlagt om nätterna. Men nu har något drastiskt hänt. Om det är tänder eller separationsångest är jag inte säker på, men några sjutimmars nätter har det definitivt inte varit fråga om. Som enbarnsmor har jag som tur haft förmånen att kunna sova dagtid när Elias sover. Ofta har ändå förväntan inför sovturerna bytts till besvikelse när det visat sig att man fick en 30-minuters sovpaus.

Visst hinner man med annat också när man har sömn på hjärnan. Vi har varit på gudstjänst, loppis som ordnades här i Kvevlax, hälsat på vänner m.m. Men det finns också aktiviteter som får vänta på sin tur. Förhoppningsvis kan jag snart skriva tredje delen i denna serie.

Inga kommentarer: