Sidor

torsdag, september 25, 2014

På besök hos farfarsfar och farfarsmor

I förrgår var Elias på sitt andra besök hemma hos farfarsfar och farfarsmor. Han kände sig så hemma att han tog sig en tupplur på över två timmar. Jag var lyrisk. Så när far och farmor var ute för att ställa i ordning ett jordgubbsland kunde jag vandra omkring med kameran i hand.


Bildcollaget visar hur jordgubbslandet tar form. Flitiga far och farmor! För traktorkörandet står naturligtvis farfarsfar (91). Jag önskar att jag också med tiden ska börja finna all form av trädgårdsodling intressant. Jag vet att odlingen kommer att bli en del av vår vardag när vi någon gång skaffar ett hus. Det är ett stort intresse Anders har, och det är ju faktiskt behändigt och hälsosamt att odla egen mat. Jag önskar bara att jag kommer att trivas med det, så att det inte känns som en börda.


Vi åker för övrigt söderut till studiestaden nu i helgen för att besöka lillebror och uppleva gamla minnen.

Inga kommentarer: