Sidor

tisdag, september 30, 2014

Släkten väntar tillökning



För två år sedan blev jag moster för första gången. Vid det laget var jag svältfödd på bebisar i min näromgivning. Jag hade visserligen fått uppleva min lillebrors babytid, men det började bli en halv evighet sedan dess. Systersonens ankomst gladde mig verkligen.

När systersonen var närmare ett år blev det klart att jag själv skulle bli förälder. Nu skulle jag verkligen få möjlighet att umgås med barn!

Kort efter att Elias föddes fick jag reda på att jag ska bli moster igen. Vilken fin överraskning! Julen 2013 hade mina föräldrar ett barnbarn, och nu visade det sig att de julen därefter skulle komma att ha tre stycken! Babyns ankomst är nu ganska nära, inom några veckor kommer vi att få träffa den. 8-9 månader kommer det att vara mellan Elias och hans nya kusin. Samma år kommer de att vara födda. Samma år kommer de att börja skolan, börja högstadiet, få körkortet ...  Hoppas de blir goda vänner! Och hoppas att jag hinner hålla koll på alla barn som vimlar runtomkring mig!

Annars hade vi en fin helg i Åbo. Jag återkommer med ett inlägg om det när jag hunnit gå igenom bilderna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tänk att Elias och lilli kommer att vara födda samma år. Har nog inte riktigt fattat det. Elias är ju så stor pojk redan. Ja, snart har vi en hel drös med kusiner som yrar på. Hur ska vi klara detta?! ;) //sis

Sofie sa...

Jag har nog inte riktigt fattat än att en kusin till är på kommande! ;) Ja, jag vet inte hur vi ska klara av att hålla reda på alla. Men jag vill verkligen försöka, för jag vill känna mina syskonbarn!