Sidor

lördag, april 19, 2008

Skön dag

Den här dagen har varit bra och fin på många sätt. Den började ändå med ett litet missöde. Det var nog inte så farligt, men jag kände mig lite dum. Jag hade haft kläderna och tvättas från morgonen och skulle fara och ta ut tvätten. När jag skulle trycka på knappen för att få upp luckan, tryckte jag fel, och det var förstås knappen "käynnistys" jag tryckte på. Så tvätten fick snurra en timme till, men den här gången utan tvättpulver.

Redan från morgonen for jag ut. Jag skulle och hälsa på en bekant. På vägen hann jag sticka mig in till Hansa för att köpa ett grattiskort, och jag stack mig också in till en klädbutik. Jag såg en söt topp och till min lycka kostade den bara fem euro. Jag hade inte alls tänkt köpa något, men eftersom den passade, köpte jag den. Och under tiden jag var och provade toppen hann expediten sätta ner priset på dessa toppar till 3 euro. Så Hoppsan! Jag fick en gullig topp för bara tre euro!:D

Hos min bekant blev jag bjuden på kakor och bullar, och vi hade en trevlig stund tillsammans. Efteråt for jag cyklande via en marknad som de har i helgen. Det var riktigt mysigt och jag köpte en kebab-ris pastej.

Nu ska jag fortsätta lördagskvällen till att lite läsa på tent och att göra några läxor till måndag. Jag kom annars på en skrämmande upptäckt! Jag har visserligen nog lite skolarbete kvar ännu i maj, men jag har inte mycket kvar efter 8 maj. Så om jag räknar från början av maj till början av oktober (när skolan i Tyskland börjar) så är det 5 månader. Alltså förstår ni, fem, F-E-M månader! Kära nån! Det här kallar jag inte längre sommarlov. Men kanske kan jag säga att jag har två sommarlov iår, för mycket till sommarlov kommer jag inte att ha nästa år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja huhhu, njut!! Du får sen komma å hjälpa mig att flytta i slutet av maj ;P Själv kommer jag inte att ha något sommarlov på över ett år. Eller nåja...under skolårets gång har jag ju lite lyxigt iaf ;)