Sidor

söndag, juli 05, 2009

14 dagar kvar

Nu har det redan blivit juli och jag har 14 st multitabs kvar att äta. Solen steker hett och jag har lyckats bli röd! Läser på prov gör jag också. Det är så mycket material att jag aldrig kommer att hinna läsa igenom allt, men jag hoppas det ska gå vägen ändå. Lite annat skolarbete har jag också att göra, så dessa två sista veckor kommer inte att bestå av så mycket mera än skolarbete + församlingen. Men inte att glömma: På lördag skall vi till nöjesfältet Heide-Park! Som det ser ut nu blir vi en grupp på ca 12 st. Heide-Park verkar vara ett bra ställe med många bergodalbanor! :)

Det jag saknar är ett ställe att simma på. Okej, visst finns här några "Freibad" med utebassänger och så har jag hört att det skall finnas en nudistbadstrand en liten bit härifrån, men en sjö eller en å i närheten där man enkelt kan springa i vattnet saknar jag. Nu får man istället sitta ute och bli rödare och rödare utan att ha nånstans att svalka sig.

Nu ska jag ännu plugga en timme och sen blir det Hauskreis. Min nästsista Hauskreis. Jag måste erkänna att jag börjar längta hem nu. Jag vet att jag inte har mycket mer att uträtta här (förutom att besöka Heide-Park förstås!) och därför känns det inte heller så meningsfullt längre. Mitt intresse för församlingen och Tyskland har inte minskat, jag har helt enkelt bara börjat ställa in mina tankar på Finland nu.

Inga kommentarer: