Sidor

tisdag, juli 14, 2009

5½ dygn kvar

Idag var det min sista lunch vid klinikum tillsammans med de andra från församlingen. Eller som en påpekade, så behöver det inte vara den sista. Kanske får jag komma på nytt någon gång. Men för den här Tysklandsvistelsen var det sista gången. I söndags var det sista Hauskreis. En hade bakat en god tårta och med hjälp av jordgubbar stod det "Hej då" på den. Allting den här veckan blir sista gången. Sista bönegruppen, sista Bible-study och sista fotbollskvällen. Och på lördag blir det avskedsfest. Det blir mycket umgänge med vännerna från församlingen den här veckan. Förutom de vanliga möten, så var det inatt övernattning tillsammans med några flickor, på torsdag blir det en födelsedagsmorgonmål, senare den dagen kommer jag att sova över hos en flicka och somsagt blir ju lördagskvällen speciell.

Just nu försöker jag göra mina två uppsatser klara. Jag är nästan färdig. Bara lite finslipning kvar. Mitt stora prov fick jag undanstökat igår. Det var skönt. Frågorna var bra, men tiden räckte inte riktigt till. T.o.m. tyskarna tyckte att det var för lite tid, och jag som utlänning skulle ha behövt ännu lite mera tid. Men nog tror jag det gick ganska bra ändå.

Alltså inte så mycket spännande här på gång egentligen. Det handlar nu mest om att umgås med mina vänner här den sista veckan, men på samma gång ser jag också fram emot att få min familj hit och få fara på resa uppåt. Och jag vill få färdigt mina uppsatser och allt pappersarbete här ännu! ;)

Inga kommentarer: