Sidor

torsdag, juli 16, 2009

4 dygn kvar

Nu har jag äntligen blivit färdig med mina två uppsatser. Det betyder att jag inte har mer skolarbete här i Göttingen, förutom ett engelskaprov på fredag som man inte kan läsa till. Jag trodde aldrig den här dagen skulle komma när skolarbetet faktiskt var slut. Jag har nu precis fyra veckor helt ledigt utan skolarbete.

Fyra dygn. Det är ingenting. Jag vet inte ännu hur det kommer att kännas att lämna stället. Jag har i nästan ett års tid spenderat mycket tid i församlingen och här i vår WG. Och nu kommer jag plötsligt att lämna allt. Imorgon far min ena rumskompis hem till sina föräldrar, och det betyder att vi ses för sista gången imorgon. Och vi kommer att synas max en halvtimme.

Det är en konstig känsla, men det gäller att inte fokusera för mycket på det!

Inga kommentarer: