Sidor

onsdag, januari 13, 2010

Livet just nu

För att kort uppdatera vad som händer just nu.

- Jag hade lillabror på besök de första dagarna i Åbo. Han handlade bl.a. en trumpet och fick se hur jag bor.
- Församlingslivet har kommit igång. På söndag blir det församlingsdag. Jag hoppas att folk är inspirerade.
- ASA-byggnaden som renoverats har öppnat sina dörrar igen och öppen står nu matstället "Fänriken" och det nya ASA-gymmet. Fänriken var mitt favoritmatställe första studieåret och jag är glad att de öppnat igen. Det roliga är ju att det ser mycket fräschare ut där nu. Jag har också på känn att jag kommer att trivas vid gymmet. Det är nära till hands och gratis (när man betalat motionsavgiften som jag gjort) och man kan alltid sticka sig in dit när man har lite extra tid.
- Det kalla vädret verkar ha gått om. Det är skönt. Men det får helst hållas lite på minus, för snö vill jag ha.
- Andra kvällsaktiviteter fortsätter: Volleybollmatch ikväll, innebandyträning imorgon osv.

Jag har ett ganska fint schema för i vår. Förutom kandidaten som skall skrivas färdigt och en svensk uppsats på 15 sidor som skall skrivas så har jag bara fem lektioner i veckan. Måndag två lektioner, tisdag två och torsdag en. Det här betyder att jag ju nästan får helg redan efter lektionerna på tisdag. För att ha en lektion på torsdag är nog inte så tungt.

1 kommentar:

Terese sa...

Roligt att du trivs i Åbo! :) Vi ses nästa vecka! Kramiz!!