Sidor

söndag, juni 12, 2011

Intensiv sommarvecka

Det har varit en het sommarvecka i Finland och jag har fått många djur- och naturupplevelser. Jag har fått bekanta mig med minkar, och trots att jag hört att man inte ska sätta in fingret i burarna så kan jag inte låta bli att tycka att de är söta. Jag har sett en mus på nära håll. Den sprang igenom tomma burar där vi arbetade. Söt den också. Så stora flugsvärmar som finns på farmen har jag aldrig upplevt förr. Man får hålla munnen stängd när man går fram. På villan har vi sett sädesärlsungar. De var så små att jag tyckte riktigt synd om dem. Och vi har fått iaktta tre måsungar från att de var nyfödda till att de kommit ner i vattnet och upp på stranden. Jag har haft det tufft med utedasset på villan. Jag vet att det låter fånigt men med den obehag för spindlar som jag har så är det inte lätt att sitta instängd med en massa spindlar. Vi har simmat varje dag och en dag var vi ute med kanoten. Det har varit en toppenvecka och nu bär det av på skriftskolläger. Det blir säkert annorlunda men en vecka att njuta av den också.

1 kommentar:

Hanna sa...

Rolit att läsa om din vecka :) Njut av sommaren!