Sidor

lördag, juni 04, 2011

Sommar och solsken

Idag har sommar och solsken varit på agendan. För mig och andra. Skolorna hade skolavslutning och jag fick efter en treårs paus igen besöka studentfester. Efter året i Tyskland, när jag var borta den här tiden på året, har jag lärt mig att uppskatta skolavslutningar. För min del markerar skolavslutningen början på sommaren. Att vi dessutom fått njuta av härligt solsken idag gör att man bättre förstår att sommaren börjat.

Jag ser framemot vad den här sommaren för med sig. Jag ska jobba på bibliotek, jag ska vara med på ett skriftskolläger, jag ska jobba ett par veckor på en minkfarm, jag får planera mitt bröllop och i slutet av sommaren får jag gifta mig och efteråt resa till Turkiet. Och allt annat som kommer att hända som man inte planerar så länge på förhand, alla människor man får träffa, alla timmar i solen och vattnet. Jag är glad att jag den här sommaren, till skillnad från de två föregående somrarna, är helt fri från studier. Det gör att jag känner mig fri trots att jag har en hel del att göra.

Tack Gud att du skapat sommaren och att den äntligen är här!

Inga kommentarer: