Sidor

fredag, december 16, 2011

Ledigt och romaner

I dessa dagar kommer det upp många facebook-statusar som innehåller ordet jullov. Idag är det min tur. Det känns så skönt att först skriva en (faktiskt intressant) tent och sedan insupa känslan av jullov och ledighet. Skönt! Men ganska snabbt började jag känna mig van vid ledigheten. Då tänkte jag att det är lite så, att när man är mitt uppe i skolarbeten så känns det som att man aldrig kommer att få uppleva ledighet. Och när man upplever ledighet så känns det som att man alltid levt i ledighet. Konstigt. Så snabbt glömde jag bort hur det kändes att ha massor med studier framför sig.

Nu känner jag mig riktigt fri. Visserligen ska jag i nåt skede börja titta lite på gradun, men det känns inte så farligt. Jag kan själv välja hur mycket jag gör. Min önskan för det här jullovet är att jag ska hinna läsa många romaner. Jag är från början ingen romanslukare, men mitt intresse för romaner har väckts i och med studierna, och nu ser jag äntligen en möjlighet att läsa romaner som jag själv väljer. Så, var ska jag börja? Vilken författare eller vilken bok?

Inga kommentarer: