Sidor

tisdag, maj 08, 2012

Det våras

Efter dagens lektion har jag gått omkring med en stor lättnadskänsla. Nu börjar det blir lättare! Endast tre lektioner kvar nu, provet jag ska hålla är nästan färdigplanerat och så fick jag reda på att det inte behövs någon extra undervisning vid provtillfället förutom själva provet. Det lättade alltså på många sätt. Och nu är det plötsligt bara två veckor kvar innan sommarlovet tar vid. En del arbete kvar förvisso, men det känns inte övermäktigt längre.

Från att ha känt sig instängd i studierna, så är det en oerhört konstig känsla att nu inse att sommarlovet börjar om två veckor. Även konstigt att inse att man faktiskt snart är klar med pedagogikstudierna.

Och så har jag, sedan ungefär två nätter tillbaka, insett hur ljust det är om nätterna numera. Det känns nästan som en ny insikt, att vi faktiskt har så här ljust i Finland om sommarkvällarna. Det är nog bra att det blir paus från studierna snart, för jag undrar hur man ska få sova om nätterna när det är så ljust?

Idag blev det promenad i solskenet. Här kommer några bilder.



Den tredje bilden föreställer Pedagogiska fakulteten, den fakultet och studiebyggnad jag om 2 veckor är klar med.

Inga kommentarer: