Sidor

onsdag, maj 30, 2012

Sommarlov

Nu har jag redan njutit av sommarlov en vecka, och det riktiga sommarlovet, dvs. efter studentdimission, börjar först på lördag. Sommaren har redan börjat lite och hela den sköna sommaren ligger framför. Sällan man är i den situationen.

Peffanhalvåret fick ett fint slut, när vi sista dagen samlades med gruppen och en del handledare och hade en trevlig dag tillsammans. På kvällen for vi ut med gruppen till Strampen för att fira och där fanns också många  andra av de som studerat på peffan under våren. (Vi såg också några kändisar på Strampen, bl.a. Jone Nikula och trummisen i 69 Eyes. Vi hade tydligen valt rätt restaurang.) Fastän våren vid peffan varit tung har jag en bra fiilis nu efteråt, eftersom sista dagen var så härlig.

Efter den här fina dagen blev det tre dagar av packande, städande, och snabbutflykt med sakerna till Åbo. Det var tungt ska jag säga. Hoppas man inte behöver flytta på en tid nu!

Nu är jag hemma hos föräldrarna och ställer till inför studentfesten på lördag. Jag är så glad att igen en gång få fira en riktig skolavslutning och speciellt roligt är det ju att lillabror själv blir student. (Jag tänkte där skriva att det antagligen blir min sista riktiga skolavslutning. Men då tänkte jag inte på att jag faktiskt utbildar mig till lärare...)

Så glad sommar allihopa! Hoppas vi alla får njuta och samla krafter i sommar!

Inga kommentarer: