Sidor

tisdag, augusti 13, 2013

Stockholm i fågelperspektiv*

En vän ledde mig till den här utsiktsplatsen i Stockholm, som jag och Anders faktiskt letade efter ifjol, men inte hittade.



Jag förstår att man sjunger "Stockholm i mitt hjärta". Och jag tycker inte alls det är konstigt att många av mina bekanta varit till Stockholm under tiden jag har varit här. (En del har jag fått träffa, en del har jag hört att de har varit i stan.) Det finns en orsak till att folk vill komma till Stockholm! Staden är en pärla!

Men nu vill jag börja fara hem. Det finns något som är finare än att befinna sig i Stockholm, och det är att få umgås med sin man!

*Så heter också första kapitlet i Röda rummet. Jag står dock inte på samma ställe som personen i romanen och har inte samma utsikt.

Inga kommentarer: