Sidor

söndag, juni 08, 2008

internationella kontakter

I helgen har jag besökt ElBailut för första gången ordentligt. Det är en kristen happening som ordnas av nån/några (?) finska församlingar i Kokkola och där olika band spelar. Banden var faktiskt bra, och jag tycker att ElBailut skulle vara värd mer reklam.

Det intressanta igår var att jag genom vår vän från Ungern fick träffa en från Frankrike och en från Kina. Hon från Frankrike studerade dessutom engelska och tyska, så där hade vi något gemensamt. Jag är inte van med att i Kokkola få tala med utlänningar, så det var faktiskt intressant. Det började plötlsligt kännas väldigt internationellt.

Vid nyår gav jag nyårslöftet att skriva kortare blogginlägg, så eftersom jag ett par gånger har brutit mot löftet ska jag nu avsluta här och lämna inlägget kort. Ha en bra söndag!

Inga kommentarer: