Sidor

tisdag, juni 17, 2008

sommarens början fortsätter

Jag borde skriva oftare hit, men nu är det så att det har funnits så mycket annat att göra så skrivandet har blivit lidande. Lillabror hade konfirmationen på söndag, så största delen av den veckan gick i städandets tecken. Konfirmationen var fin och det var roligt att ha släktingar på besök. Kusinens två pojkar är så söta och energiska, så när man har dem på besök behöver man inte ha tråkigt.

Imorgon kommer Hanna hit och på fredag bär det av till midsummerfestival. Idag är jag bara otroligt trött, liksom jag också var igår. Idag lär jag få färdigläst boken "Shadowlands" som handlar om hur CS Lewis hittade kärleken. Den är väldigt gripande och jag skulle vilja berätta här hur historien går, men eftersom jag inte tyckte om när mamma avslöjade historien, så ska jag inte heller avslöja den för er. Jag har i alla fall fått lära mig en del om denne författare, som skrivit bl.a. Narniaserien, och eftersom jag inte varit så bekant med honom tidigare är det intressant.

Jag ska försöka vila mig och sova idag, så att jag kan vara piggare på jobbet imorgon och så att Hanna får lite mer energisk sällskap.

(En liten kuriositet nu när vi kommer till midsommaren. Vissa säger att nu har nästan halva sommaren farit, men för mig är det annorlunda. Efter midsommar får jag vara i Österbotten ännu i tre månader. Det är ju evigheter!:D )

Inga kommentarer: