Sidor

fredag, september 29, 2006

Verkligt glad

Idag fick vi våra preliminära resultat från finskan. Jag skrev A-finskan, å mitt första mål va att klara det. Ifall jag klarar det så va min önskan (inte direkt mål, men önskan) att jag skulle få B i resultat så att jag inte skulle behöva skriva om det. Jag visste att vägen till B sku va lång för mig, och jag hade inga förhoppningar. Jag bara tänkte hur skönt det skulle kännas ifall jag inte skulle behöva bekymra för finskan mera, och jag skulle därmed få ta bort en finskakurs i period 4 och därmed ha 8 hålpass den perioden, vilket skulle vara skönt när läsperioden närmar sig. När jag sen fick se resultaten blev min första tanke att WOW va bra poäng jag fick i uppsatsen. Jag brukar få 60-70 och nu fick jag 78! Otroligt var min tanke! Jag hade på förhand läst på ord och uttryck så att jag skulle ha en bredare grund när jag skrev. Uttrycken har jag samlat ända sedan sommaren, och jag fick använda den uttrycken som har fastnat bäst i mitt minne.(*berättar mer om det längre ner) Mina poäng blev alltsomallt 213/299. Jag hade inte kunnat förvänta mig så bra resultat. Mina poäng snuddar till C, och visst är det roligt ifall jag får C, då blir jag verkligen glad. Men jag nöjer mig gladeligen också med B och det är bra att veta att jag är långt över B-gränsen.

Jaa, alltså jag hade samlat finska uttryck sedan sommaren. Mitt första uttryck fick jag från Helsingfors redan under sommarlovets två första veckor. Uttrycket såg jag på en reklamskylt, och det stod "maku täynnä muistoja". Å uttrycket fick jag i uppsatsen ändrat till "kesä täynnä muistoja".

En rolig grej idag var att jag träffa på en person som jag blev överraskad av att träffa. Jag tänkte inte tro mina ögon och det var jätteroligt att se henne. Det är M. från Helsingfors som är storasyster till milipojken B. Jaa, där vet ni flesta säkert redan vem det är. Hon ska för en vecka vikariera i högstadiet. Den här gången mindes hon vem jag var!:)

Nåja, d va lite från mig. Nu ska jag och tala med mina vänner.

Ha en lärorik vecka ni som far på Tro, sex och kärlek-helgen!
Gud vare med er alla!

1 kommentar:

7ommy sa...

Niin sitä pitää tyttö pieni!!! :D
Lycka till ännu me engelskan. Hälsa Mixu om du ser henne. Vi ska ha de roligt hit om du ha de roligt på Oasen. :D