Sidor

fredag, september 01, 2006

Uppdaterar lite

Idag ska jag försöka uppdatera något kort. Har inte haft och kommer inte att ha så mycket tid nu på en stund, när jag läser till studenten. Förutom studentproven så har jag ju annat skolarbete också. En sak är jag dock överlycklig över. Jag trodde att jag kanske sku ha upp till fem prov denna period. Allting skulle då ha blivit tungt. Nu har vi fått ner provantalet till ett. Och materialet som jag skall läsa till provet ska jag också läsa till studenten, så det är enbart bra att jag hinner ha religionsprovet innan religionsprovet i studenten.

Jag kan nämna här att grammatiken till dagens text kan bli en aning suddig, för jag har inte så mycket tid på mig att skriva.

Ikväll börjar vi med blåsorkesterövningar igen. På fredagar övas det i Karleby, som alltid, och nu får vi inta det nyrenoverade församlingshemmet. Det ska bli intressant att få kolla in hemmet och se vilka nya rum det finns och hur saker och ting har ändrats. Dessutom är jag glad att få vara tillbaka till vårt ställe. Under tiden som församlingshemmet renoverades har vi fått öva på annat håll.

Före kvällens orkesterövning far vi från geografi 5 till Larsmo för att titta på naturen och de märken som istiden lämnat efter sig. Det är bra att vi får se sånt, för jag har bara sett olika typer av märken på papper förut. Om ni vill veta mer om istiden och dess spår, så rekommenderar jag att ni går om nian på nytt. Jag tänker inte börja förklara någonting nu.

Annat i helgen. Syrran kommer hem från Vasa, för att sedan flytta ner till Åbo igen. Hon är hemma ca 2 dygn, och jag tycker inte om att jag ska läsa till studenten så att jag inte hinner träffa hennen nästan nå. Men om jag förstått rätt ska vi fara till Pedrina´s och äta. Ska bli gott, för jag vet vilken maträtt som väntar mig. På kvällen är det crosspoint, och jag kan inte vara gladare än det, när jag vet att jag får fara på crosspoint igen. Under sommaren hann jag vara på crosspoint bara en gång, och det är efterlängtat att åka dit igen.

11.9 börjar en intensiv period. Ända till 2.10 skall jag genomgå sju tunga prov som kräver kunskap, vakenhet, klarhet i huvudet, envishet, att man står ut med stress och nervositet. Och jaa, ni vet säkert allt annat också som skulle behövas (men som inte finns). Bara jag får proven undanstökat så bryr jag mig inte om resultatet. Så allvarligt tar jag det...

Alla ska ha det bra överallt i Finland! ( Och i övriga världen också.)
Gud vare med er!

7 kommentarer:

7ommy sa...

Du ska hördu int stressa någo, du kan allt bra. Ok i mattan kanske behöver du lite hjälp men annors så borde de gå bra. Kiva o höra att du finns ännu, du ha int hunni vari på Messenger alls så man ha int veta va de ha hänt dit uppe. Vi hörs i Messenger någon så tills de ha de kiva med att läsa :P

Anonym sa...

syrryrr...stressa av lite...*tittar* ;P Japp, Pedrina's blir det. Avslutningsmiddag för sommaren. Synes! *kram*

Jossan sa...

kära Tobe, För att påpeka så finns de nog andra Österbottningar som du kan fråga om vad som händer här uppe...!:P Sofie kanske inte alltid har tid att vara på mese pga studentskrivningar och tillgång till dator.

JJ sa...

Du tycks stressa massor men ändå int bry dig om resultaten? Nejnej hördu såhär ska du göra: ANTINGEN stressar du helt oliiiiidligt mycke o läser massor o bryr dig massor o får massor me goda resultat.. eller så stressar du inte, läser inte, bryr dig inte o får inte goda resultat.. Okej detta är min syn på saken.. men i alla fall så kunde du välja en av dessa möjligheter. Ett tips: läs..

7ommy sa...

Ett tips: relaa hei, titta nu på mig hu bra de gick... allt gick föde igenom :P

Hanna sa...

Nej, Sofie, försök få BÄTTRE än Tommy :) Du har en gåva att kunna plugga, använd den! I nåt av Paulus brev står det att "vad ni än gör, gör det av hjärtat, såsom ni tjänar Gud och inte människor". Så gör ditt allt!

Jossan sa...

Jep, håller med hanna också!:) kämpa på bara, fast det kan kännas jobbit ibland! Det kommer nog att bli bra:) Kramar! GVD