Sidor

torsdag, november 30, 2006

Jag är FUL!

Rosa läppstift, röd blommig gammal klänning, rött pannband och gamla skor. Så går det med klädstilen ifall man går i vår skola. Skolans tradition erbjuder en dag då alla får vara så fula de vill. Helst skall man vara fulast, för då får man ett äreful(l)t diplom. Planeringen för dagen är trivsam, man får nämligen gå igenom alla fula kläder som finns i huset och småningom har man hittat sig en klädkombination. När man sedan går till bussen får man fundera at "var det nog verkligen idag som vi hade fuldagen?". Som tur gick jag tillsammans med grannen till bussen och senare mötte vi på andra fulklädda elever. Pappa tyckte däremot att det är svårt att få oss fula, och jag funderar ännu på om han tog illa upp av att jag klädde ut mig med mammas gamla sommarklänning. Ungefär lite som grannen berättade, att hon for till sin mormors för att söka kläder. Hon kunde ju inte säga "jo, mormor jag ska söka lite kläder av dig till fuldagen", så hon fick istället säga att "vi ska klä ut oss med gammaldagskläder i skolan".

I skolan sedan kommer det intressanta, att studera andras påhittade klädkombinationer. "Fina" vänner möter man direkt, ganska komiskt att kunna säga: "Vad ful du är!" Under den här dagen skulle det vara en förolämpning att säga att någon är fin.

Imorgon när det nästan är lillajul kommer vi i skolan att ha någon form av morgonsamling med högstadiet. Idag blir det däremot lite mer lekfullt. Från 13.15-13.50 får vi dansa ringlekar. Ni kan inte veta hur mycket jag vill dansa ringlekar, jag har väntat på det sedan lågstadiet och nu äntligen är tiden inne. Väntar man på något gott väntar man aldrig... nåja, måste erkänna att det nog har varit tråkigt att inte få dansa ringlekar på sex år. Men jag skall inte klaga, för nu FÅR jag!:D Efter ringlekarna bjuder elevkårsstyrelsen oss på glögg och pepparkakor. Jag känner stämningen komma emot.

Det finns nog säkert mycket jag kunde skriva om, speciellt nu när jag inte skrivit på länge. Jag tror ändå jag skall ära fuldan så mycket att jag inte skriver om mycket mer. Ett sista lilla meddelande här: joggaarbetet är inlämnat!

9 kommentarer:

7ommy sa...

Oooh igen ny inlägg. xP
Vitsi dedär sku va kiva o ha i våra skolor också. Lyckades du klä dig fult???
Kiva att de går bra dit uppe, vi ses och hörs! :D

Annie sa...

Tack för en jättebra dag! :D Vi var så "vackra" allesammans! På något sätt blir jag ledsen iallafall, för det här var förmodligen den sista fuldagen jag får uppleva... Hursomhelst var dagen ihanaa! Förresten tror jag att du har mitt diadem ännu... Kram! GVMD!

7ommy sa...

De råkar int finnas någo bilder av dig från idag? ;)
Glömde o säga grattis att du fått geografiarbetet färdigt, så grattis! :D

Anonym sa...

Tommy, d finns no fula kläders da i vår skola o, men int har ja nånsin sett dej utklädd... o Sofie, vi kan ju sen leka ringlekar på nyåre, faktum är ju att ingen av oss har lekt ringlekar på länge (d som int behöver diskuteras e om ja tycker om ringlekar)

Hanna sa...

Roligt att du skriver :). Åh jag har julpyntat idag så ny julmyser jag verkligen! Hur känns det nudå med jul? Ha de så välsignat och väntar verkligen på att få se dig på nyår! KRAM <3

Sofie sa...

Julen kommer nog snabbare än jag tänkt och hinner med. Det är ju lilla jul redan imorgon! Men nog ska jag klara mig!;) Jo, bra tips vem nu Anonymous var!:) Det kan vi göra! Verkligen!!:D Kanske ringlekarna får samma effekt som gambia på HD05? :)

7ommy sa...

Anonymous e alltid Henkka. :D Ringlekar sku kunna va kivoga, men hoppas de nu finns snö där så blir de lika kiva som på HD dehär åre, lite snökrig o snötvätt... xP

Annie sa...

Vi BORDE nog ha snö till nyåret! Nåt måste väl hinna komma ner på en månad... :D

7ommy sa...

Int såg du ju alls ful ut, du såg ju fin ut. Såg bilden på Netties blogg, och du såg bara äldre ut. C'moon, nu måste du kunna klä dig fulare... xD