Sidor

måndag, maj 28, 2007

kort inlägg

Hej på er!

Jag är nu vid bibban och har bara sju minuter kvar av min datortid. Det jag tänkte säga att jag är tillbaka hemma nu från lärjungaskolan. Jag har där hemma skrivit en text som jag kommer att publicera på min blogg så småningom. Vi kommer att få adsl (HELT OTROLIGT) om några dagar, och då borde min text dyka upp. Där har jag skrivit lite om lärjungaskolan och lärjungaskolans avslutning, så jag skall inte skriva om det nu desto mera.

Jag har haft en speciell dag idag. Den började med att jag tjutsade syrran till tåget till lite efter kl.5. När jag kom hem var jag ännu så trött att jag sov några timmar till, faktiskt ända till 10.30. Efter det städade jag lite smått för att sedan köra iväg till skolan. Jag skulle hämta lillabror till kl.15, men eftersom jag inte på länge varit till skolan for jag dit redan 13.30. Då fick jag träffa vänner och sedan fick jag den överraskningen att skolan sista passet skulle ha en liten fest för Barbro, Markus och Nina som skall sluta. Så den fick jag vara med på, faktiskt trevligt! Jag talade också med min tyskalärare, och hon gratulerade mig för tyskaresultatet. Både hon och jag var glada åt resultatet. Jag vet inte varför, men det är så roligt att tala med lärarna! Även Birgitta var glad att se mig där, och hon tyckte liksom jag att det var roligt att jag råkade vara där just när de hade fest åt de tre lärarna. Jag träffade också på min granne i skolan, och vi kunde konstatera att vi inte träffats på länge och vi skall nu någon kväll gå ut på promenad. Eftersom jag nu i sju veckor bott i Kokkola har vi inte sett av varandra och en promenad är verkligen ett måste.

Imorgon blir det igen tidig väckning. Men denna gång frivilligt. 6.30 skall jag och simma, och det blir väl stavgång efteråt.

Nu har sju minuter gått. Hoppas ni har det bra! Vi hörs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej syrryrr. roligt att du fick vara med om festen på skolan och träffa lärarna. men jo, sku bara säga att...du börjar inte studera modda före du lärt dig skriva 'tjutsa' rätt *blink* :)

Hanna sa...

6:30?? du e galen :P. Ja sov ida till 10:30, ja har efter inträdes sovit ungefär till kl. 9-9.30. Men va gör man itn för motion :D KRAM KRAM! Ha de så bra!!

7ommy sa...

Hej jätte fint att ni får ADSL, jag sa ju att de lyckas. Man kommer säkert o få läsa nu ännu mera texter av dig o möjligen se dig i MSN lite oftare.
Vi ses o hörs!!!