Sidor

torsdag, maj 31, 2007

studentstädning

Städning på gång. Efter den här dagen har vi bara en städdag på oss. Det är lite pinsamt, för det är jag här i huset som är studenten, och jag har städat minst. Det beror förstås på att jag var på lärjungaskolan när de andra redan inledde städningen. De målade och spikade, medan jag var och hade skoj på lärjungaskolan. Nu när jag har kommit hem är det också jag som städar minst. (ser ni, jag hinner t.o.m. vara på internet) Jag har hunnit vara o simma, men sen när jag har kommit hem har jag som tur ändå fått lite städat. Men familjen "moittar" på att jag städar för noggrannt, dvs. dammsugar flera varv och att jag sedan lämnar och läser gamla tidningar som jag hittar undangömda i hyllor. Men mitt rum är fint nu, och jag är nöjd.

Min moster och hennes man från Sverige är på besök nu och det är alltid trevligt att ha dem i huset. Moster är alltid glad och väldigt pratsam, vilket piggar upp. (Inte för att vi sku va helt sura och tysta, men det är ändå roligt att höra mosters röst) De får sova i mitt rum och jag får flytta ner med syrran och sova.

Imorgon blir det övning inför studenten och sedan skall jag och fira småkusinen som blivit färdigt från att ha gått i yrkes och kombinerat med gymnasiet (dvs. han har även tagit studenten). Dagen efter är dagen D när jag får vara fin. Då blir det dimissionsfest och fest hos oss. Det ska bli intressant att se vem alla som kommer. På kvällen blir det middag för vår abiklass, och ännu senare på kvällen vet jag ännu inte vad jag gör. På söndag skall vi fira Johi och jag gissar att vi får äta god bulla hos dem!:) (De brukar ha goda bakelser.)

Det var allt från mig. Ha en skön avslutningshelg. GLAD SOMMARLOV!

1 kommentar:

7ommy sa...

Huh, hu mycke du ha börja skriva! :D
Imoron blir du då student, grattis redan nu!!! Hoppas du hinner på sommaren komma hit ti södern på besök.
Fortsätt o skriva, man orkar nog läsa alla texter i någo skede... ;)