Sidor

söndag, maj 20, 2007

ojdå!

Hmm... sist skrev jag: Jag kommer säkert att höra av mig. Så gick det med det. Men jag har en förklaring. Första halvan av dan KAN jag inte vara på datorn pga vårt program. Andra halvan av dan har jag aldrig tid att sitta vid datorn. Jag har några gånger snabbt varit in på internet (i huset finns en dator med internetanslutning) men jag har inte haft tid för bloggen. För att ni nu ska veta lite vad jag håller på med ska jag en liten stund sitta vid datorn.

Lärjungaskolan tar slut fredagen 25.5, dvs vi har bara fem dagar kvar. Sex veckor har gått snabbt och vi har haft det underbart. Underbara undervisare och underbara anteckningar har jag fått i min mapp. Jag har fått lära mig mycket och jag har suttit och önskat att jag skulle få gå ut i vardagen och tillämpa min kunskap. Nu i helgen deltog jag nästan ett dygn på ett skribaweekend. Det var första gången på länge jag kom tillbaka till vardagen och på denna lilla tid tyckte jag att jag hann använda mig av mina nya kunskaper. Eller egentligen kan man inte kalla det kunskaper, utan mer färdigheter om hur man kan tala med folk, tjäna dem och behandla dem. Jag märkte också att min tro på nå sätt fått mer fäste och det är roligt! En annan sak som var roligt med weekenden är att jag kunde jämföra mig själv och några andra från förra årets weekend, och jag märker att vi utvecklas till det bättre. I mig själv märkte jag ganska stora förändringar från ifjol.

På lärjungaskolan har jag fått träffa många nya, underbara människor. Vi är mestadels omringade av troende, och det har varit en trygg period av mitt liv. Det är bra att ha lärjungaskolan som grund för livet, för svårigheter kommer man ju säkert nu som då att träffa på. Det känns som att lärjungaskolan har varit en milstolpe för mig, som att en ny del av mitt liv börjar iom lärjungaskolan.

På lärjungaskolan har vi under vår fritid hunnit med några roliga utflykter. Under dessa har våra ledare Miia och Erik varit med. En natt sov vi i en stuga långt bort i skogen bredvid en å, en gång var vi på en skön eftermiddagspicknick, vi var en dag på villa och fick efteråt klättra upp i en smal och hög utsiktstorn. Dessutom deltog vi i våroas och fick där hjälpa till med diverse uppgifter.

Jag skrev i början att jag på andra halvan av dagarna inte hunnit vara på datorn trots att vi har haft fritid. Jag vet inte vart tiden har farit, men vi har hela tiden gjort något. Mycket tid har gått till att laga mat och äta upp den. Sen vet jag inte riktigt vart tiden har farit, för jag tycker inte att vi ändå har hunnit uträtta SÅ mycket. Jag kan t.ex. meddela att vi tyvärr inte har hunnit satsa på inträdesförhören.

Min fritid här i staden fick en vändning nångång under de här veckorna. Fritiden fick en annan innebörd än jag från början tänkt. Men det har varit intressant och roligt. Jag har fått simma tidigt på morgnarna (kl.6.30) och jag har fått börja träna stavgång. Den här stavgången är inte som ni tror. "Stavgång" låter ungefär som man sku gå lite slött där på vägen. Det vi har gjort är att i rask takt gå längs en bana här i naturen. Redan det blir tungt efter ett tag. Sedan har vi många varv gått upp och ner för en backe (Roskaruka), det blir inte tungt efter ett tag, nej det blir tungt direkt. Dessutom brukar vi ännu öva lite andra muskler. Så träning har jag inte blivit utan den sista tiden. Det är bra att inte behöva vara ensam och idrotta, för det kan vara svårt att hålla disciplin på sig själv. Nu har det gått enklare.

Denna dag (söndag) har varit en underbar dag. Och nu på kvällen är jag trött. Det senaste jag uträttade här på kvällen var att jag med familjen var och lyssna på en konsert vid konservatoriet. Lillabror var med och hela scenen och orkestern såg väldigt proffsig ut. Roligt att höra lillabror spela solo.

Det var allt från mig. Jag mår bra! Lite fundersam är jag, för jag vet varken hur sommaren eller hösten ser ut. Men jag litar på Gud!:)

Det finns mycket att berätta, men nu kan jag inte vara längre vid datorn. Jag skall njuuta av sista veckan!

Ha det bra alla läsare! (får se om ni märker att jag har kommit med ett nytt inlägg, för det var så länge sen sist, att ni säkert slutat titta in hit till sidan;) )

3 kommentarer:

Annie sa...

Jag märkte, iallafall! :) Roligt att ÄNTLIGEN få höra av dej på bloggen igen! Det har man saknat. Jag är glad att ni haft så roligt och bra på lärjungaskolan, på samma gång som jag är väldigt svartsjuk! :p Ta hand om dej! Kram! GVMD!

Hanna sa...

De låter riktigt bra dedär :) Bra att du har fått motionera så mycket, ja kan gissa att du har njutit till fullo av det :)! De också roligt att lära sig nya saker o de har du minsann säkert fått göra :D. Väntar på att få se dig! KRAM!

7ommy sa...

Fint att du ha orka skiva igen. Roligt o höra att lärjungaskolan ha varit rolig o givande. :D
Vi ses o hörs!!!