Sidor

fredag, mars 14, 2008

Fyrverkerier

Kom ner till Åbo igår och far hem igen imorgon. Jag var ner för att idag skriva en tent och för att vara med på några pedagogikföreläsningar. Nu är det över och jag återvänder som sagt imorgon till Österbotten.

Jag och Ina satt och tittade på film här hemma ikväll, plötsligt lyser något upp rummet. Vi springer till fönstret och blir förvånade över att vi framför oss får beskåda ett fyrverkeri. Jag som tycker om fyrverkerier föreslår att vi far ut på balkongen för att även höra ljudet av smällarna. Vi visste inte riktigt vad det var frågan om, men vi antog att det kom från konstmuseet, eftersom det inte verkade vara så långt ifrån.

Sedan återvände vi tillbaka till vår film "bröderna Grimm". Den filmen var mer skrämmande än man kunde tro.

Nu ska jag packa. Det blir en bra helg.

Inga kommentarer: