Sidor

onsdag, mars 19, 2008

Värsta schlagern

Okej, jag kanske som vanligt är sent ute, och det kan hända att ni alla redan har hört sången. Men jag hörde den första gången idag, och med tanke på att det kan finnas andra än jag också som är sent ute så vill jag rekommendera att ni klickar på länken (som jag sen inte fick till en länk) för att lyssna på Markoolios och Linda Bengtzings låt Värsta schlagern. Fastän ni inte skulle tycka om Markoolio, eller fast ni har hört låten, så skall ni ändå kolla det här, ifall ni inte sett videon!

Sångtexten och videon fångar den svenska melodifestivalstraditionen på ett utomordentligt bra sätt! Så ifall ni känner till den svenska schlagern, kommer ni att få er ett gott skratt!

Kolla alltså! http://www.youtube.com/watch?v=1dTOVLeALHI

1 kommentar:

Cecilia Wester sa...

Jepp ja gillar värsta shlagern starkt också, har svårt att sitta still när ja hör den ;). Jo om du e intresserad av att kom ti England så kan de no lönas ti kolla in Lifehope´s hemsida www.lifehope.om.org där finns de info om voluntär jobb och olika missionsjobb som du kan ansöka till. Om du vill pröva på missionärjobb i nåt annat land så finns de massa möjligheteter, speciellt under sommaren. Du kan kolla in www.om.org. Å fråga mig om du undrar nå, ja hjälper så gärna!! Guds välsignelse