Sidor

tisdag, mars 25, 2008

Natten mellan påsklovet och Åbofärden

Imorgon blir det färd mot Åbo. Jag har en bibelkurs kl.16.15, så jag startar redan vid niotiden från Kokkola.

Jag har fått vara hemma nästan 2½ veckor. Mitt egentliga påsklov tog jag ändå på torsdag, på samma gång som lillabror fick lov, och hade fem skolfria dagar.

Jag har en tendens att röra mig ganska mycket utanför hemmet, och nångång sku jag vilja bara vara hemma några dagar i streck, för att känna att jag hunnit vara hemma. Men umgås med människor har jag alltså hunnit med. Jag har varit till Pedrina's med fyra flickkompisar, sedan varit och träffat Kronobyungdomarna. (Det hann vi t.o.m. två gånger med.) Jag hann vara på crosspoint. Med Kokkolasjakket umgicks jag ganska mycket. På fredag hade vi bibel och bön, på lördag hade vi bråtismatcher vid påskbrasan, på måndag var vi till Iso-Syöte och ikväll firade vi Marko.

Det som var lite nytt för mig, var att jag för första gången medverkade i församlingens påskvandring (påskpjäs för banttis och lågstadiet) och att jag åkte snowboard vid Iso-Syöte. Jag har nångång förut nog prövat snowboard, men det har då bara varit vid Köust.

Något som jag lärt mig om mig själv, är att jag har väldigt svårt att släpa mig till sängen på kvällen när jag är hemma. Jag har sovit för lite de flesta nätterna här hemma (sovdags har rört sig runt 2-3-tiden) och tröttheten har hopat sig, eftersom jag ändå inte fått sova länge på morgnarna. Och varje kväll har jag farit och sova sent fastän jag varit trött. I Åbo brukar det gå lite bättre. Hoppas det blir bättre nu.

Det känns ändå inte hemskt att återvända till skolan och stressen. I helgen får jag besök av fyra av mina flickor, och jag får sätta skolan åt sidan för en stund och bara umgås och visa staden åt dem. Ska bli underbart att få besök, och speciellt spännande är det när de inte känner till Åbo så bra.

Snart ska jag försöka få mig i säng...

1 kommentar:

Annie sa...

Ja hoppas ni ska ha i jättekul i heljä! Sko ha viri så rolit ti koma, men ja visst int om nåår i var! Stzöit om di! Kram!