Sidor

lördag, mars 08, 2008

Tyskland

Nu är det gjort. Pappren är lämnade in. Jag har nu ansökt om ett års studiemöjligheter i Tyskland. Det är både spännande och skrämmande. Hela året har det kännst skrämmande men nu börjar det kännas mer spännande.

När framtiden är öppen så kan ens planer ändras snabbt. Jag fick nu för mig, efter ett samtala med en lärare, att jag borde fara till England (eller nåt annat ställe där man får träna sin engelska) i sommar. Jag har skickat iväg några mail till några ställen, och från ett ställe har jag faktiskt redan fått ett svar. Jag ska lite fundera hur jag ska göra. Undrar ändå om jag är för sent ute. Men jag ska be för det här, så att det blir enligt Guds vilja.

Igår tog jag finsk hörförståelsen på nytt. Den var precis så hemsk som jag hade minnats, den for alltför snabbt. Men en del av hörförståelsen hade jag under kontroll, så jag tror att det var det som gjorde att jag klarade den.

Om tio minuter ska jag gå till arken och där få vara med om 4½h pedagogiska närstudier. När de är färdiga tar jag tåget uppåt och får vara där till efter påsk. Men nästa vecka ska jag ändå ner en varv för att skriva en tent och för att delta i andra delen av de pedagogiska nätstudierna.

Jag tycker vi bloggare har blivit lite latare att skriva här på sista tiden. För min del beror det ganska långt på att det har varit stressigt i skolan. Hoppas ändå att kontakten hålls här på något sätt. Sköt om er alla!

1 kommentar:

Cecilia Wester sa...

Wow, Tyskland, de kommer bli ett underbart äventyr. Du kommer ha en underbar tid där. Å en Englandstur till sommaren rekommenderas varmt! Säg till om du vill jobba me missionorganisationen OM här i Birmingham, ja hjälper gärna till! Be blessed!