Sidor

fredag, januari 09, 2009

Att låta sig förändras

Jag kollade mina blogginlägg från förra januari och jag påmindes om det nyårslöfte jag då avgav, nämligen att skriva kortare blogginlägg. Jag tycker jag har lyckats bra, även om sommarens inlägg redan började nå en lite längre längd. Jag funderade lite på om jag skulle avge något nyårslöfte iår, och något exakt löfte har det inte blivit, bara flera olika mål. Det som är så härligt med att vara människa är att man kan reflektera över sig själv och över sina handlingar, och att man faktiskt kan förändra sig och göra förbättringar. Om någon förändring kan ske behöver man vara medveten om att något bör förbättras, man behöver fundera över saken och se till att motivationen till förändringen är tillräckligt stark och man behöver nu som då, eller t.o.m. ständigt, påminnas om förändringen man vill uppnå.

Jag ska ta mig tid att skriva ner mina mål för året, för lämnar det så lämnar högst antagligen också förändringarna.

Inga kommentarer: