Sidor

torsdag, januari 08, 2009

Jag lever

Mitt huvud är helt tomt och jag har inte mycket att berätta. Men jag vill ändå meddela att jag lever. Har haft hälften av veckans föreläsningar, det betyder att jag haft två, och snart får jag rusa till min tredje lektion. Jag ska försöka arbeta flitigt med min Hausarbeit, så att den småningom (obs, småningom) kan börja nå ett slut.

Jag har funderat på om det kunde finnas mer tyskakurser från ÅA som jag sku kunna tenta bort nu under det här året, när jag ändå inte fick så många kurser här som jag sku ha velat ha, och det intressanta är att det tydligen finns möjligheten att skriva sin kandidatuppsats redan nu. Jag vet inte ännu vad jag skall göra, jag måste se ifall jag blir färdig med mina två Hausarbeit i tid, så att jag faktiskt hinner skriva kandidatuppsatsen. Och sen måste jag fundera på om jag är mogen för det redan. Jag menar, jag har inte ens skrivit en hel Hausarbeit ännu och jag vet inte vad jag kommer att få för vitsord i det. Så det får jag fundera över. Men nog skulle det vara helt otroligt skönt att få den undan, så sku man ha 10 viktiga studiepoäng undan. Jag ska fundera...

Jag sku gärna sätta nån bild in hit, men ärligt talat har jag inte hunnit fota något ännu från Göttingen iår.

Okej, nu måste jag springa. Eller jo, jag har faktiskt plockat fram cykeln nu, men eftersom bromsarna är helt slut så är jag lite orolig för hur det skall gå, så jag får ta det lugnt.

Inga kommentarer: