Sidor

onsdag, januari 14, 2009

Wow, jag är så glad!

Igår fick jag ett glädjebudskap, och jag ska förklara det kort och koncist. När jag planerade höstens kurser var det två viktiga kurser som jag ville göra. De var båda värda 8sp, alltså ganska stora kurser, och jag sku i båda kurserna skriva uppsatser på 15-20 sidor. Jag valde sådana kurser jag trodde skulle vara passande, men de visade sig ändå vara för små. Jag skulle alltså inte få dessa två viktiga kurser tillgodo, utan få dem som två andra kurser istället. Jag var inte så glad över det, eftersom jag ville ha dessa två viktiga kurser gjorda, och min studieplan sku nu bli lite krångligare. Inte för att tala om att det sku kunna bli svårt att få kurserna att passa in i planen sen senare. Men igår fick jag en mail om att jag ändå får mina två älskade kurser tillgodo! Oh, jag är så glad! Jag hade försökt göra upp en ny plan hur jag sku få dedär kurserna, men det blev invecklat, och jag bad sedan Gud att Han sku fixa det på bästa möjliga sätt. Inte bara fixade han det på bästa möjliga sätt utan även på bästa omöjliga sätt, för det var inte tänkt att gå såhär! Jag tycker om att ha koll på min studieplan, och därför är jag oerhört tacksam för att det ordnade upp sig.

Ett annat glädjebudskap fick vi i församlingen i söndags. Det var en man (20+) som varit fast i droger och missbruk och det höll på att gå väldigt illa med honom, men nu hade han hittat Jesus. Igår fick han bli döpt.

Nu ska jag på jakt efter en praktikplats.

-----------
Glada nyheter också gällande praktikplatsen. Jag ska få jobba två veckor på ett dagis. Dagiset ligger bara ca 200 m från lägenheten här (skönt och praktiskt), och jag fick vara på praktik de två veckorna jag önskat. Dagiset ser riktigt sött ut och veckoschemat verkar intressant. Onsdagar har de gymnastik, torsdagar har de dans (dvs. rytm- och rörelseövningar) och på fredagar lagar de mat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen hey, grattis till praktikplatsen!! :) När är den? Tänkt ba ifall du kan reis heim på sama gang som me, elder om int he passar. Ha d gott!! :)

Sofie sa...

He er föri du komber! :) Så nu kan jag fonder hor jag vil dzära me heimreisase! :) Jag ska ring heim å funder jer snart!