Sidor

fredag, februari 20, 2009

Hört på dagis 2

Det serverades soppa på dagiset och bredvid mig satt två flickor på fem och sex år. Ledaren förklarade vad som fanns i soppan och räknade upp de olika ingredienserna, "potatis, korv, morötter, lite persilja..." och sedan tilläger ena flickan "och lite soppa". När vi sedan hade fått soppan på våra tallrikar hörde jag att de diskuterade med varandra och de frågade "Hur många fick du?". Jag antog att de räknade hur många korvbitar de hade i soppan. Sedan frågade den ena flickan av mig hur många jag fått, så jag frågade om hon menade hur många korvbitar jag fått. "Nej, hur många soppor!" svarade hon.

Nu är min tid på dagiset över. Idag får jag ställa iordning inför syrrans vistelse här. Jag hade önskat att det skulle bli varmare väder här (vi hade i januari redan ganska långt på plus) men igårkväll snöade det såpass mycket att det lämnade på marken. Idag har vi ändå bara lite kvar och det är ett par grader på plus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni får det riktigt roligt när T kommer till Tyskland! Och du där hemma också :) Hur länge ska du vara i Finland?

Sofie sa...

Nu är syrran här! :) Jag tror nog vi får roligt! Jag tycker om att visa Göttingen! :D Jag är i Finland 25.2-9.3. Fast eftersom flygen strejkar så kan det bli problem när vi ska resa till Finland!

Hejafreja sa...

fniss barn är roliga. vi hade en dagispraktikvecka i fjol o då sku vi lyssna efter tassigheter, o en gång blev de tal om bihålor för en av tanterna var sjuk. "i bihålorna bor bina" sa ett barn. "ja har mina bihålor i magen" upplyste en annan :)

härligt att veta att du trivs :)