Sidor

söndag, februari 15, 2009

Skön dag

Den här dagen har varit skön. Jag hade tänkt studera många timmar, men tiden för studierna reducerades drastiskt när jag blev indragen i köksarbete istället. Och med köksarbete tänker jag inte på matlagning eller något, utan dessvärre nödvändigt arbete som tog plats i köket. Jag tänker inte berätta mycket, eftersom det hela är ganska äckligt, men kort sagt har vattnet nuförtiden problem med att rinna ner i röret, och till det här röret är diskhon, tvättmaskinen och diskmaskinen på något sätt kopplade. Vi tog några foton av vårt arbete i köket (för att minnas, det är ändå ganska komiskt och skrattretande) men jag tror jag väljer att inte publicera dem här. Jag bara säger, att jag hoppas att vi snart ringer till någon som kan fixa problemet.

Nåja, jag och N hade ändå ganska roligt i köket, så det var avslappnande. Lite fick jag sedan gjort med studierna innan det blev dags att springa över till WG:n där pojkarna från församlingen bor, där vi tillsammans med några från församlingen skulle laga mat tillsammans. Det blev pasta med något som är ungefär som köttbullar inrullade i skinka, med god sallad och sedan fruktsallad som efterrätt. Mums. Där spenderade vi några timmar tillsammans. Sedan fortsatte några av oss till ett café/bar, där vi ännu umgicks en stund. En man vid bordet bredvid kom sedan in i våra diskussioner, och han hade bott 7 år i Stockholm, och kände till finlandssvenska, Åbo, Österbotten, Vasa och Jakobstad (Swan). Jag blir fortfarande överraskad av att okända människor så lätt börjar tala med varandra här, och jag blev ännu mer förvånad över att han kände till svenskfinland såpass bra, det är inte många som gör det. Det var en bra kväll, det är roligt att spendera tid med dem från församlingen!

Om en vecka kommer Terese hit. Tiden sen jullovet har gått så oerhört snabbt, så jag kan inte förstå att hon redan kommer, och att jag därefter redan besöker Finland. Men det ska bli roligt att få syrran hit, och visa Tyskland åt henne! :) Jag har redan tågbiljett upp till Hamburg där jag får möta henne!

Inga kommentarer: