Sidor

onsdag, juli 07, 2010

Biltur i sommarnatten

Jag vet inte om jag nämnt det förut, men jag vill hur som helst berätta om en av de stunder under året som jag upplever som allra skönast. Det är när man en sommarkväll har varit ute med vänner någonstans och man sedan kör ensam hemåt i den ljusa sommarnatten. Det härliga i stunden är att man är ensam, det är natt men ändå ljust och man kan i tystnaden lyssna på musik. Jag kan inte förklara det på annat sätt, men det är en fin och skön känsla.

För att lite demonstrera detta visar jag här två nattbilder från midsommarhelgen. Jag var inte ensam den gången, men på bilderna kan man ändå se lugnet och skönheten av en bilfärd i sommarnatten. Och för att ingen ska missförstå mig, så är det ju inte heller så dåligt de gånger man kör hem tillsammans med någon annan, men ifall man kör ensam så är det något man verkligen kan njuta av.





Inga kommentarer: