Sidor

söndag, juli 04, 2010

Simsäsongen inleddes

Fjolårets sommar i Göttingen, Tyskland, innebar oftast endera regn eller stekande +30 graders värme. När det var +30 grader var det någonting jag saknade - en sjö eller något vattendrag att få hoppa i för att svalka huvudet som höll på att få solsting. De enda simställen jag kände till var olika Freibad och det lockade inte mig att på egen hand ta mig en snabbtur dit för att få ta ett dopp.

I år har jag det betydligt enklare att ta mig till simställen och nu inleddes simsäsongen i midsommarhelgen. Sedan dess har jag simmat flera gånger och det är ju så varmt! Jag borde nog fortsätta simma nu varje dag för att få en fortsättning på den här somriga känslan av att bara få slänga sig i plurret.

Sedan jag var liten har jag drömt om att få simma vid vattendrag där det finns någon hoppställning. Nu i veckan hade jag och A möjlighet att simma vid ett sådant ställe och sista gången vid stranden tog vi plats bland de andra barnen på hoppställningen och hoppade i. Det var nog kul, mera sånt! :)

Det som jag också lärde mig nu under veckan är att kunna simma bland sjögräs utan att skrika till. Grattis Sofie! :)

1 kommentar:

Waenthoronien sa...

Hihi, grattis! Jag tycker själv att sjögräs är fruktansvärt obehagligt att simma bland, usch!