Sidor

fredag, juli 23, 2010

Nytt i sommar

I sommar har jag fått vara med om en del nya saker, eller i alla fall för mig ganska ovanliga saker.

Jag har plockat blåbär, dvs. inte bara tio stycken utan mera.
Jag har plockat hjortron. Det fanns inte lika mycket av dem som blåbär, men sylt blev det ändå!
Jag har studerat under sommaren. Det gjorde jag visserligen också förra sommaren, men inte i Finland.
Jag har fått vistas på en villa. Det är inte något jag är speciellt van vid.
Jag har lärt mig några blomsorter. Det har jag inte tidigare brytt mig om att lära mig. Av de få blomsorter jag hittills kan, så är Dahlia min favorit. (Och jo jag vet, det finns många Dahliasorter, och många av dem är vackra!)
Jag har fått bekanta mig med Malax. Jag har t.ex. simmat vid Åminne. Häftiga hoppställningar, men håret blev konstigt efteråt.
Jag har provåkt en tävlingscykel. Och jag vet vem Andy Schleck och Contador är! Jag såg nämligen deras strid i den sjuttonde etappen i Tour de France.

Efter att ha läst igenom den här listan inser jag att de allra flesta punkterna (utom möjligtvis den om sommarstudier) har med en viss pojke att göra, som jag lärde känna förra september.

För övrigt kan jag säga att jag köpt ett par nya glasögon. Jag brukar ha svårt att hitta glasögon, men här var det kärlek vid första ögonkastet. De anländer om ett par veckor, och jag vet inte hur jag ska orka vänta. Bra att jag får öva mitt tålamod! :)

Om endast 4 dagar börjar Pieksämäkilägret. Ska bli skönt att delta igen, med tanke på förra årets frånvaro. Ser fram emot lägret!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är väl inte direkt att det är nytt för sommaren...det är nytt för att du hittat kärleken och tar intensivt och intresserat del av en kär persons liv och intressen ;) Och jag unnar dig varje stund av detta! Vi syns imorgon! Kram :) //sis