Sidor

fredag, juli 26, 2013

Arg och ledsen

Ibland blir jag bara så arg och ledsen över saker. Så arg att jag skulle vilja skriva en massa blogginlägg. Just nu, och sedan en tid tillbaka, är jag arg och ledsen på:

- det utbredda fenomenet dåligt självförtroende. Jag önskar att alla människor kunde ha en fin och sund självkänsla - vilket alla är värda!
- svartsjuka och oförnöjsamhet - som brukar leda till misstänksamhet gentemot andra människor. Jag tror de flesta är drabbade i viss mån. Men ack om alla kunde vara nöjda med vad de är och har! Och kunna acceptera det andra har och är!
- mobbning, och här tänker jag speciellt på den utbredda nätmobbningen. Ouch, vad det svider i min själ när jag blir varse mobbning!

Ja, och efter den här uppställningen ser man ju dessutom ganska tydligt att alla tre punkter har en tendens att följas åt - även om det ena långt ifrån alltid behöver leda till det andra.

Inga kommentarer: