Sidor

torsdag, juli 25, 2013

Tammerforsbor

Nu kanske man kan säga att vi är Tammerforsbor på riktigt. Vi har tagit farväl av Österbotten och kommit till vårt hem. T.o.m. på papper är jag nu Tammerforsbo. Åbobo var jag aldrig officiellt. Tiden som Tammerforsbo har ändå inte börjat helt optimalt: igår låg jag i sängen med snuva, ont i halsen, huvud- och käkvärk och orkade knappt stå upp. Men fr.o.m. nu väntar bättre tider.

Men själv kommer jag nu ändå att åka iväg för tre veckor till Stockholm. Det blir en kurs om svenska språket och litteraturen som jag deltar i tillsammans med andra nordiska studerande. Det ska bli så otroligt intressant. Jag har redan börjat sätta mig in i litteraturen lite, och jag inser att det kommer att vara en kurs helt i min stil!

1 kommentar:

Bibbi sa...

Häftit me Tampere :)